ABD-İran Gerilimi Yeniden Tırmandı

ABD ve İran arasında barış görüşmelerinin tıkanmasıyla gerilim yeniden yükseldi. CENTCOM, İran’ın fırlattığı balistik füzelerin etkisiz hale getirildiğini ve karşı operasyonlar düzenlendiğini açıkladı.

ABD-İran Gerilimi Yeniden Tırmandı
ABD-İran Gerilimi Yeniden Tırmandı

ABD ve İran, barış görüşmelerinin tıkanmasıyla saldırılarını yoğunlaştırdı. ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), salı günü yaptığı açıklamada İran tarafından fırlatılan çok sayıda balistik füze ve insansız hava aracının etkisiz hale getirildiğini, ayrıca İran’ın “saldırı girişimlerine” karşılık savunma amaçlı operasyonlar düzenlendiğini bildirdi.

İran’dan Fırlatılan Füzeler Etkisiz Hale Getirildi

CENTCOM’un açıklamasına göre İran, bölgedeki komşu ülkelere doğru birden fazla balistik füze fırlattı ancak bunların hiçbiri hedefini vuramadı. Kuveyt’e yöneltilen iki İran füzesi hedefe ulaşamadan düştü veya havada parçalandı. Bahreyn’e atılan üç füze ise ABD ve Bahreyn hava savunma sistemleri tarafından anında imha edildi.

Sivil Gemilere Yönelik İHA’lar Düşürüldü

Açıklamada ayrıca İran tarafından bölgesel sulardan geçen sivil gemilere yönelik gönderilen üç kamikaze İHA’nın ABD güçleri tarafından düşürüldüğü belirtildi. Amerikan kuvvetleri bunun yanı sıra İran’a ait Keşm Adası’ndaki bir askeri yer kontrol istasyonuna da meşru müdafaa kapsamında saldırı düzenledi.

Üç Aydır Süren Çatışma Çıkmaza Girdi

Üç aydır devam eden bölgesel çatışmalar çıkmaza girmiş durumda. ABD ve İran, kırılgan ateşkesi kalıcı bir barış anlaşmasına dönüştürme konusunda defalarca başarısız oldu.

ABD-İran Gerilimi Yeniden TırmandıDiplomatik Temaslar Sınırlı Kaldı

İran medyasının salı günü aktardığı haberlere göre Tahran yönetimi, Trump yönetimi tarafından önerilen anlaşmayı değerlendirmeye devam ediyor ancak birkaç gündür Washington ile doğrudan temas kurmadı. Buna karşın ABD Başkanı Donald Trump, müzakerelerin sürdüğünü söyledi.

Bölgedeki Gerilim Daha da Arttı

Sahadaki gerilim son haftalarda daha da tırmandı. Reuters’ın İran medyasına dayandırdığı haberine göre İran Devrim Muhafızları Ordusu (IRGC), ABD’nin Keşm Adası’nın güneyindeki bir iletişim kulesine saldırı düzenlediğini öne sürerek misilleme olarak ABD Beşinci Filosu karargâhını, bölgedeki bir hava üssünü ve helikopterleri füze ve insansız hava araçlarıyla hedef aldı.

Kaynak: Açık Kaynak Araştırması -Sosyal Medya İçerikleri
abd iran gerilim